Головна » Файли » Школа » Матеріали педагогічної практики

Звіт про проходження практики
[ Викачати з сервера (60.5 Kb) ] 24.11.2011, 18:57

Я, Щербатюк Сергій Миколайович, проходив виробничу (педагогічну) практику у Вовковиївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

Першочерговим кроком у підготовці до практики була участь у настановній конференції з питань виробничої (педагогічної) практики. На цій конференції я отримав чіткі завдання щодо проходження практики, ознайомився з правилами і нормами оформлення документації.

По прибутті в школу я ознайомився зі школою, її директором (а також вчителькою біології, основ здоров’я та основ безпеки життєдіяльності) Чандик Людмилою Іванівною, вчителькою біології та екології і заступником директора школи по навчально-виховній роботі Рудик Вітою Павлівною, заступником директора по виховній роботі Петрук Тетяною Леонідівною, вчителем географії Лещуком Сергієм Степановичем. В ході подальших відвідувань школи я познайомився з вчительським колективом, бібліотекарем, психологом, техпрацівниками школи, завгоспом, робітниками шкільної їдальні та учнями школи.

Вовковиївська загальноосвітня школа І ­– ІІІ ступенів розміщена у селі Вовковиї Демидівського району Рівненської області. Школа заснована у 1961 році, являє собою двоповерхову будівлю П-подібного планування загальною площею 1500 кв. м. У школі навчаються діти із с. Вовковиї, с. Рогізне та інших сусідніх сіл. На даний час тут навчається 190 учні, працює 28 педагогічних працівники, 3 технічні працівники, завгосп, 2 працівники їдальні. В школі обладнані кабінети біології, фізики, хімії, інформатики, зарубіжної літератури, української мови та літератури, історії, математики, основ здоров’я. Книжковий фонд бібліотеки складає 22 тис. підручників. На пришкільній території є спортивний стадіон, майданчики для заняття спортом, шкільний сад площею 0,5 га. Також є в наявності дослідні ділянки площею 0,3 га, ягідник площею 0,1 га. В цілому, матеріальна база школи задовольняє вимоги щодо проведення уроків та позакласної роботи. Шкільна територія достатньо озеленена великою кількістю дерев і кущів, зокрема, соснами, ялинами, туями, є доглянути квіткові клумби і квітники.

Кабінет біології обладнаний технічними засобами, наочністю, навчальними приладами на достатньому рівні і дозволяє проводити уроки згідно всіх вимог. У кабінеті міститься комплект демонстраційних макетів для вивчення тем по будові органів рослин (квітка, листок, плоди та ін.), набір опудал птахів, набори заспиртованих препаратів тваринних тканин, органів, цілих тварин. В наявності є необхідна кількість таблиць і плакатів по всіх розділах біології (відчувається недостача наочних матеріалів лише по систематиці рослин). Забезпеченість спеціальними приладами, зокрема, мікроскопами не задовольняє потреб у цих приладах. Є також лаборантська кабінету біології, де є можливість готуватись до уроків, лабораторних і практичних робіт по біології.

Кабінет географії знаходиться на другому поверсі школи, в ньому в достатній мірі наявні методичні посібники, науково-популярна література, різні види наочності, зокрема таблиці, плакати, карти та інше. Також у кабінеті обладнаний куточок погоди, де учні можуть відмічати зміни погоди. Також тут виставлена колекція гірських порід і мінералів. Для зберігання цієї та іншої наочності у кабінеті є шафи та стелажі.

На стінах кабінету географії знаходяться карти і схеми, зокрема фізична карта України, фізична карта світу. Є група стендів, які висвітлюють природу і географію Рівненської області для забезпечення краєзнавчого принципу навчання.

У школі регулярно випускаються стінгазети «Меридіан» та «Юний біолог», де висвітлюється цікава та актуальна інформація.

Таким чином, матеріально-технічна база школи і кабінету біології дозволяє проводити уроки на задовільному рівні.

За мною був закріплений 8 клас, який розміщувався у кабінеті зарубіжної літератури. Насамперед я познайомився з кожним учнем класу, їх успішністю, класний керівник дав коротку характеристику кожного учня. Я побував на уроках і виховних заходах, які провів класний керівник. Навчально-виховна робота у 8 класі проводиться з урахуванням багатьох аспектів, зокрема, із отриманням учнями базової середньої освіти і вибором багатьма з них майбутньої спеціальності. Також слід враховувати підлітковий вік учнів, що також глибоко впливає на проведення навчально-виховної роботи з учнями класу.

Під час проходження виробничої (педагогічної) практики  була виконана значна за обсягом навчальна, виховна і позакласна робота, яка проводилась згідно індивідуального плану. Мною було проведено уроки з біології та валеології. Біологія проводилась у 7 та 9 класах, валеологія – у 5, 6 і 8 класах. Учні добре сприйняли тимчасову заміну вчителя і сумлінно ставились до навчання, готувались до уроків, використовували додаткову літературу і джерела. За рівнем підготовки класи відрізняються; наприклад, 5 клас дуже добре готувався до уроків, а 9 клас набагато гірше за інших. Посередньо можна охарактеризувати 7 клас, в якому деякі учні маючи значні здібності до біології не готувались до уроків та ігнорували зауваження. Всі заплановані уроки були проведені, проте з підготовкою до деяких з них виникали труднощі. Так, відчувалась нестача у живій наочності під час вивчення тем «Відділи Плауноподібні та Хвощеподібні», «Відділ Папоротеподібні» у 7 класі у зв’язку з настанням зими. Було знайдено їм заміну у вигляді гербарних зразків, які є в наявності у достатній кількості. Також виникали певні труднощі при поданні матеріалу у 9 класі в темах «Емоції. Емоційні реакції і емоційні стани»; учні погано орієнтувалися у новому матеріалі, що було пов’язано з низьким рівнем засвоєння попередніх тем курсу. Довелось витратити додатковий час на повторення попередніх тем. Також важко було розкрити тему «Система органів розмноження» (9 клас), у зв’язку з бурхливою реакцією учнів при викладі нового матеріалу і обговорення теми. Доводилось витрачати багато часу на угамування учнів класу і встановлення дисципліни та порядку.

При проведенні уроків валеології помітних труднощів не виникало, за винятком недостатньої оснащеності кабінету валеології і відсутності наочності. Учні дуже добре вели себе на уроках, що пояснювалося їх зацікавленістю матеріалом курсу та вдалим використанням проблемних ситуацій і моделювання рішень виходу з них.

Широко використовувалась уся різноманітність дидактичних засобів і прийомів, поєднання різних підходів до учнів. Для того, щоб навчити учнів самостійно оволодівати знаннями, застосовувались індивідуальні завдання, які ставились як перед усім класом, так і перед організованими групами. Це дозволило максимально активізувати увагу учнів до предмету і викликати в них зацікавленість у його вивченні.

Велика увага була приділена слабким учням, відмінникам та тим, хто виявляв підвищений інтерес до біології чи валеології.  Перш за все, були виявлені слабкі учні у кожному класі і на протязі всього проходження виробничої (педагогічної) практики проводилася з ними посилена робота по вивченню складного для них матеріалу. Також проводився постійний контроль їх поточних знань, виконання домашніх завдань, виконання лабораторних робіт та ін. Всі ці заходи дозволили значно підвищити рівень знань слабких учнів, особливо, по ключових темах.

Приділялась увага і відмінникам та учням із здібностями до біології та валеології. Зокрема, таким учням пропонувались завдання підвищеної складності та творчі завдання, які стимулювали учнів до пошукової роботи, роботи із додатковою літературою і т.п. Також учні брали участь у роботі біологічного гуртка, багато дітей цікавляться природою рідного краю, рослинами і тваринами, які оточують їх. Виявлені здібності необхідно активно розвивати та покращувати, допомагати учням отримувати знання високого рівня. Такі задачі стояли перед біологічним гуртком, на заняттях якого учні ще більше зацікавлюються біологією.

У закріпленому за мною 8 класі проводилась вся необхідна виховна та позакласна робота, яка була передбачена у індивідуальному плані. Учні свідомо та активно поставились до проведення виховних годин, були на них присутні у повному складі, приймали активну участь у підготовці та проведенні їх. Все це додатково підвищувало загальний рівень розвитку учнів, мотивувало навчальну діяльність та підвищувало громадську активність учнів клас. Проведення виховної роботи було б просто неможливим без активної підтримки класного керівника, яка впевнено і наполегливо доносить до дітей почуття колективізму, обов’язку, власної гідності. Основною формою виховної роботи були виховні години.

Отже, провівши кілька уроків, я зрозумів, що працюючи більше та ще й в індивідуальному плані, можна досягнути набагато кращих результатів. В загальному рівень знань учнів високий. Діти полюбляють уроки біології та географії, з цікавістю відвідують уроки основ здоров’я та екології, у них дуже добре розвинена уява. Сказати, що з якогось предмету вони не мають достатніх знань, я не можу, бо в кожного предмету у них є певний баланс знань і я задоволений, що мені випала можливість проходити виробничу (педагогічну) практику саме в цих класах і викладати саме цей предмет. Адже, стараючись розповісти їм щось цікаве, нове, даючи їм цікаві завдання з біології, географії, основ здоров’я, екології я збагачував і свої знання, свій словниковий запас. Мені самому було цікаво шукати в журналах, книгах, довідковій літературі щось нове, і розповідати дітям те, чого вони ще не знають.

У класах в усіх дітей були нові підручники, які відповідали програмі школи. Також учні на уроках біології, основ здоров’я та основ безпеки життєдіяльності використовували спеціально розроблені робочі зошити на друкованій основі. Це полегшувало роботу на уроках і сприяло оптимізації часу.

Під час проходження виробничої (педагогічної) практики були проведені усі уроки біології, географії, основ здоров’я, основ безпеки життєдіяльності, екології, гурткове заняття, позакласний захід та виховні години, які передбачалися у календарному плануванні. Кількість уроків і виховних годин відповідали кількості уроків запланованих у планах. Уроки були проведені відповідно до теми і на всіх уроках було досягнуто мети.

Кожен тиждень у восьмому класі проводився виховний захід, який був запланований на початку практики. Теми до виховних заходів підбирати потрібно так, щоб дітям було цікаво слухати, і щоб в них містився повчальний для дітей зміст, розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу; виховували повагу до старших, до вчителів, любов і розуміння до батьків, бережливе ставлення до звичаїв народу і природи, працездатність; збагачували словниковий запас учнів.

На кожному із виховних заходів учні показали свої набуті знання, уміння й навички, на протязі всього навчального процесу я перш ніж провести виховну годину, підбирав відповідні матеріали і добре продумував заняття.

Діти з радістю брали участь у таких заходах, старалися як найоб'єктивніше висловити свою думку з того чи іншого приводу. Вивчення чогось нового завжди приносило учням радість і нові знання. Учні люблять пізнавати нові знання, бо вони їм легко запам’ятовуються.

Взагалі у всіх класах, де я проходив практику всі учні вчаться добре. Але є учні, які потребують індивідуального підходу. Це пояснюється тим, що вони рідко відвідують школу. І тому я старався проводити з ними додаткові заняття, на яких пояснював пропущений чи незрозумілий матеріал по даному предмету.

Майже усі уроки я проводив з використанням технічних засобів навчання.

Використання засобів наочності допомагало кращому сприйманню і засвоєнню навчального матеріалу. Адже те, що можна побачити власними очима запам’ятовується краще і на довше, ніж те, про що лише говориш. Учням краще й цікавіше сприймається новий матеріал, коли на уроці присутня цікава наочність.

Один раз, під час проходження практики, скликалися загальношкільні батьківські збори. На цих зборах я провів бесіду з батьками, які цікавилися успішністю своїх дітей, а також про поведінку учнів у школі. З деякими батьками я провів індивідуальну бесіду, щодо їхньої дитини. Завжди при зустрічі з батьками я старався бути привітним, чого і навчав своїх учнів, говорити про дитину більш приємного, а погане сказати так, щоб батькам не було соромно за свою дитину, наголошував на що потрібно звернути більшу увагу при навчанні дитини. Після роботи з батьками дитина покращувала свої успіхи у навчанні.

Клас активний, дисциплінований, чемний, їм цікаво працювати, дізнаватися щось нове для себе. Коли я проводив заняття, то помічав, як вони мене уважно слухають, запитують про все що їм не зрозуміло.

Усі діти ретельно відвідували заняття їм було цікаво вивчати і поглиблювати знання.

Перш ніж розпочати вивчати новий матеріал, я завжди повторював з учнями те, що вони вивчали на минулих заняттях.

Під час проведення заняття особливих труднощів не було. Перш ніж провести урок, його потрібно скласти і підготувати до його проведення. Тому я завжди планую свою роботу з учнями. Я вважаю, що на уроці діти повинні бути завжди зайняті, тобто працювати (слухати, давати відповіді на запитання). І плануючи на кожний день свою роботу з учнями я старався цього дотримуватися.

У школі під час виробничої (педагогічної) практики відбулося два засідання вчителів старших класів. Кожний вчитель виступав з доповіддю на різні теми, які стосувалися школи. З доповіддю про забезпечення вчителів наочними посібниками, а також і підручниками, виступив і я. Усі уважно вислухали, а директор школи пообіцяв розглянути це питання детальніше.

Протягом проходження практики я відвідував усі уроки. Кожний урок був записаний з поурочними планами та розкладом, а також написаний кожний виховний захід та секційне заняття на стандартних листках. Порядковий номер уроку, число, місяць, теми уроків і домашнє завдання щоденно записувались у журналі.

Під час проходження виробничої (педагогічної) практики в Вовковиївській ЗОШ І-ІІІ ступенів, я ознайомився з такими документами: правила внутрішнього розпорядку школи; книга ведення обліку для дітей шкільного віку та особові справи учнів класу, планування і звітність учителя; плани виховної роботи і плани роботи гуртка для учнів, книга педрад.

Практика в школі допомогла мені здобути практичні уміння і навички. Я вчився проводити уроки різних типів, використовуючи інноваційні методи навчання: урок-диспут, виховний захід у формі усного журналу.

При проведенні уроків особливих труднощів не було.

Виробнича (педагогічна) практика поглибила і закріпила мої знання здобуті в школі з фахових педагогічних дисциплін, виробила вміння проводити навчально-виховну роботу з дітьми старшого шкільного віку, дала можливість випробувати себе в ролі класного керівника.

Під час проходження виробничої (педагогічної) практики в Вовковиївській ЗОШ І-ІІІ ступенів, я зрозумів, що набуті знання в інституті я радо можу використовувати в майбутньому. Практика моя пройшла добре і дуже швидко. Школа, в якій я проходив виробничу (педагогічну) практику, відповідала усім вимогам щодо проходження практики. Працівники і учні, з якими я зустрічався під час проходження виробничої (педагогічної) практики, показали себе з кращої сторони.

Підводячи підсумки я можу сказати, що я задоволений практикою, тому що краще ознайомився із своєю майбутньою професією, дізнався багато нового, цікавого, набув і розширив свій педагогічний досвід.

 

 

 

Директор школи                                              (Л. І. Чандик)

 

Категорія: Матеріали педагогічної практики | Додав: Редактор | Теги: педпрактика, Звіт про проходження практики
Переглядів: 167701 | Завантажень: 4563 | Рейтинг: 3.2/16
Всього коментарів: 0
avatar