09:50 Чи є на Рівненщині інтернет-ЗМІ: спроба аналізу | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Районні сайти, які набрали найбільше балів. Ілюстрація ЧЕТВЕРТОЇ ВЛАДИ Визначимось, що місцеве он-лайн ЗМІ – це інформаційний сайт, портал, який більшість новин подає про життя певної території локального характеру (міста, району, області), здатне продукувати власні матеріали, - пишуть Дмитро Хомицький та Микола Орлов для mymedia.org.ua Успішне ЗМІ – відвідуване, матеріали викликають інтерес до обговорення і коментування, має перспективи монетизації (заробітку), авторитетне. Для того, щоб історія не була однобокою, дане дослідження проводило дві людини – Дмитро Світодар – спеціаліст із SEO та «ангел-охоронець» здолбунівського Інтернету, саме завдяки консультаціям якого розвивається он-лайн сектор району, зокрема, ЗМІ та блоги. Інший автор – Микола Орлов, керівник громадської організації, яка провела ряд успішних тренінгів по навчанню громадській журналістиці та створенні мережі блогерів в радіусі 100 км від м. Здолбунів Рівненської області. Також ця громадська організація, ЗЕОН, є засновником місцевого ЗМІ «Здолбунів CITY», яке нині існує в он-лайн форматі. Отже, автори задалися ціллю з’ясувати, звідки в інтернеті можна отримати місцеві новини про події в районах Рівненської області. Без претензій на всеохоплюваність і беззаперечність висновків були проаналізовані відкриті джерела за пошуковими запитами. Наприклад, «Новини Корця», «ЗМІ Сарни», «Дубровиця», і за результатами пошукових видач була сформована перша таблиця, яка містить назву району, офіційні джерела інформації від влади і альтернативні джерела інформації, які можуть претендувати на статус регулярного інформаційного порталу, он-лайн ЗМІ чи неофіційного сайту міста (селища). Інформаційні сайти районів Рівненської областіКористувались також і цими ресурсами при пошуку сайтів влади. http://www.rv.gov.ua/sitenew/main/ua/895.htm – перелік сайтів РДА області http://oblrada.rv.ua/rivne – перелік сайтів райрад області Наступним кроком став безпосередній огляд і невеличкий аналіз знайдених ресурсів із числа он-лайн ЗМІ. Його ціль-визначити найбільш цікаві, відвідувані, резонансні, авторитетні і загалом оцінити рівень конкуренції в районах серед інформаційних порталів. До уваги не бралось м. Рівне, тому інформація бралась по 16 районам і трьох містах обласного значення, разом 19 територіальних одиниць. Перші результати такі: - Березнівський, Гощанський, Зарічненський, Млинівський, Рокитнівський, Рівненський (вплив ЗМІ обласного центру) райони (6 районів) не мають жодного порталу, який може претендувати бути альтернативним джерелом інформації. - Демидівський, Корецький, Сарненський (3 райони) райони мають по одному інформаційному сайту що подають місцеві новини. - Володимирецький, Дубровицький, Острозький, Костопільський, Радивилівський, м.Кузнецовськ (6 шт) мають по два он-лайн ЗМІ. - Дубенський, Здолбунівський райони (2 шт.) мають три і більше таких порталів. Звідки люди дістають інформацію в тих районах де немає інформаційних сайтів місцевих новин? Із інших джерел, зокрема сайтів органів влади, а вони як правило друкують лише офіційну інформацію і то малокорисну для населення. Оскільки більше розповідають про тілорухи своїх працівників аніж про те що ці рухи принесли громаді міста, району. Ще джерела інформації можуть бути сайти міст, які працюють на території району, але не позиціонуюсь себе як районні (ми такі до уваги не брали). Детальніший аналіз дав наступні результати: 1. Мало хто вважає за потрібне мати сторінку «Про нас», а також не друкуються дані засновників, принцип редакційної політики (хто готує і подає інфо, чи є можливість сторонньому автору подати інфо). 2. Більшість он-лайн ЗМІ не регулярно подають інформацію, не привязують свої акаунти до соціальних мереж, не користуються інфографікою, не розміщують відео. 3. Жодне аналізоване он-лайн ЗМІ, окрім Здолбунів сіті, не проводить журналістських розслідувань, глибоких аналітичних досліджень. 4. Он-лайн ЗМІ, що є електронними версіями друкованих ЗМІ достатньо не однакові по своїй суті. Одні ЗМІ просто друкують електронні варіанти своїх друкованих матеріалів, інші існують в режимі – поява основних матеріалів друкованих випусків плюс новини в режимі сталось-надруковано. Саме останній варіант якісно вирізняє такі ЗМІ і користується популярністю у читачів та свідчить про якісний підхід редакцій для розуміння можливостей Інтернету. 5. Серед всіх аналізованих сайтів є два, які чітко позиціонують свою приналежність до громадських організацій. http://polissya.net/news/ – Інтернет версія газети «Володимирецький вісник», засновником якої є райрада. Друкуються і матеріали газети і он-лайн новини. Є оголошення, фоторепортажі, два блоки реклами, але чомусь у підвалі сайту. Всі дані про редакцію, контакти. Відсутні правила додавання новини тому можна зробити висновок, що газета робиться штатними журналістами друкованого видання. http://zamkova.at.ua/ сайт газети «Замкова гора» м. Острог, засновником якої є Острозька міська рада. Безкоштовний хостинг додає своїх незручностей нав’язаною рекламою, зате не додає витрат на утримання платформи. Контактні дані редакції одразу на головній, є склад редакції із фото. При більш детальному огляді сайту, з’ясували що новини вже місяць не оновлюються, в розділі найновіший номер газети – розміщено примірник 2013 року. Схоже, що людина, яка відповідала за цілком непоганий сайт або покинула редакцію або щось трапилось із політикою газети щодо свого он-лайн варіанту. Це ще один варіант коли штатна редакція адмініструє он-лайн варіант, то не безкоштовно. http://34400.net/ – неофіційний інформаційний веб-ресурс міста Кузнецовськ. Позиціонується як незалежний ресурс. Важлива можливість додавати інфо громадським журналістам та всім бажаючим: інформацію, новини та фото на сайт мають можливість додавати всі бажаючі, ніякого відбору не буде – аби лиш це була правдива та цікава інформація. Цікаво, хто перевіряє правдивість інфо та дотримання хоча б основ журналістської етики при цьому. Хоч є чітко виписані правила поведінки на сайті, з якими ознайомлюється будь-хто при реєстрації на ньому. Є контакти адмінів сайту, проте жодних прізвищ і назв засновників. Важливо, що існує розділ «На правах реклами», тобто джинса не ховається серед інших матеріалів, хоч всі матеріали ми не вивчали. Активно розміщують місцеву рекламу. http://radyvyliv.net/ - некомерційний сайт Радивилівщини. З любовю зроблений сайт, є інформація як про місто так і про події у Володимирецькому районі. Резонансні статті враховують думку зацікавлених сторін. Є актуальні матеріали, афіші, схеми, календарі. Існує зв`язок із соціальною мережею у ФБ, де є невелика група поціновувачів сайту. Не зрозуміло хто є автором матеріалів і фото. Посилання на інші сайти трапляються у вигляді гіперсилок або текстових. Є два блоки місцевої реклами та декілька блоків контекстної реклами. Загалом достатньо збалансований ресурс. http://kostopil.info/ – неофіційний сайт Костополя. Дизайн не самий зручний, на головній багато фотовіджетів. Найбільша цінність напевне все таки сама наявність новин. Останній місяць вони додаються регулярно, чого не скажеш за попередні періоди. Є два блоки місцевої реклами та реклама від Google. Із відомостей про засновника і контактів є лише номер телефона і електронна пошта. http://zdolbunivcity.net/ – сайт громадських журналістів Здолбунівщини. Засновниками є молодіжна громадська організація «аналітичний центр розвитку міста «ЗЕОН». Присутня інформація і про засновників і про сайт, умови розміщення реклами, всі доступні контакти, склад редколегії в якій присутні громадські журналісти. Особливістю є також, що ця НГО провела два успішних проекти з підготовки громадських кореспондентів, які і є регулярними дописувачами на сайті. Основні акценти – місцеві новини, новини регіону (100 кілометровий радіус від Здолбунова), аналітика і розслідування. Поєднання зусиль НГО і ЗМІ посилює дієвість матеріалів адже ЗМІ активно використовує інформаційні запити, звернення до правоохоронних органів і влади. Цей ЗМІ певною мірою став суттєвим адвокасі проектом регіону. Присутня місцева і контекстна реклама, анонси, афіші подій, список всіх он-лайн ресурсів району. Присутні правила коментування, додавати матеріали можуть і дописувачі сайту після модерації. Існує взаємозв’язок із групами ЗМІ у найбільших соцмережах. Найчисельніша група у ВК більше 3300 підписників. Якісні фото та відео матеріали, є свій канал на сервісі tube. Контент оновлюється щодня 5-10 матеріалів. Новини ретранслюються у стрічках новин ukr.net, redtram, yandex. Таким чином отримуємо картину коли найбільш значимі місцеві он-лайн ЗМІ не мають однозначного рецепту успіху. Судіть самі два ЗМІ – представляють друковані ЗМІ, при чому обидва – органів влади, щоправда, не виконавчої, одне – громадську журналістику, три – ентузіастів для яких це є певне хобі, потреба у самовираженні і частково заробіток. Тому складові рецепту успішного місцевого онлайн-ЗМІ можна розділити на дав складові: організаційну та технічну. Організаційна – потрібно бути фанатом справи і запастись терпінням мінімум на один рік, а також бути готовим витрачати власні ресурси (час і оплата хостингу, домену). Хоча, звісно, простіший варіант просто перевести в он-лайн простір контент існуючого ЗМІ, особливо якщо це незалежний ЗМІ. Зрозуміло, що газети засновані органами влади, особливо виконавчої. Мало мотивовані щось героїчне робити, проте як свідчить наш аналіз є і виключення. Не менш важливо – вміти шукати новини. В малих містах здається все всім відомо і ніяких новин у них немає. Це величезна помилка. Люди знають інформацію свого кола спілкування, а ЗМІ дозволяє читачам з різних інформаційних кіл обмінятись нею. Добре, якщо ви зможете заохотити писати на ваш ресурс інших авторів, блогерів. Як свідчить досвід Здолбунів CITY можна йти і далі-самим готувати таких авторів та об’єднувати їх у мережу. Суттєво допомагають у цьому створені групи чи сторінки у соцмережах. Це і джерело контенту і поширення впливу ЗМІ. Технічна сторона питання. Чим краще у вас складеться із оптимізацією і просуванням, тим швидше читачем вашого ЗМІ будете не лише ви самі. Тому консультуватись і ще раз консультуватись із спеціалістом у створенні та просуванні сайту. Щоб і в каталоги бути доданим, у стрічки новин та не зникати з інформаційного поля через невірно обраного хостинг-провайдера. По самій кнцепції ЗМІЇх можна виділити три. Перша – новини без власної їх оцінки. Друга новини та їх коментування в т.ч власне. Третя – громадянська журналістика співучасті. Т.то не лише опис проблеми та коментар як її можна вирішити, а й допомога у вирішенні. Шляхом організації публічного процесу, адвокасі компанії чи волонтерської акції. Після попереднього аналізу сайтів ЗМІ Рівненщини, ми вирішили більш детально проаналізувати 18 районних інтернет-ЗМІ Рівненської області і скласти рейтинг найкращих. Були зібрані різні показники сайтів пов’язані з напрямком “ЗМІ” і розроблений універсальний рейтинг якості інтернет-ЗМІ. Сайти, які брали участь у дослідженні
Критерії оцінкиМи визначили показники, які пов’язані з тематикою “ЗМІ” і стосуються саме сайтів місцевих інтернет-ЗМІ, вони й стали критеріями оцінки. - відвідуваність (осіб/щодня за квітень 2014) - коментарі (кількість, статті за квітень) - видимість (загальна видимість сайта в українському сегменті Google від Prodvigator.ua) - посилання з авторитетних інтернет-ЗМІ (кількість) - вік сайту (дата реєстрації домену) - присутність в агрегаторах новин (Google News, Яндекс.Новини, UKR.net) - контактна інформація (присутні на сайті фізична адреса, телефон, реєстрація ЗМІ) Збір показників7.05.2014 були зібрані показники всіх сайтів і оформлені у вигляді таблиць. ПідрахунокПерший етап У першому блоці з 5 критеріїв, по кожному окремо, ми визначили яке місце посів сайт серед всіх. Спочатку «Відвідуваність», потім «Коментарі», «Видимість», «Посилання» і «Вік». Другий етап Другий і третій блок критеріїв було вирішено рахувати за балами. За присутність кожного параметра, сайту нараховувалось 4 бала. Потім всі бали двох блоків складалися разом і ми визначали яке місце посів сайт серед всіх. Третій етап Тепер до перших 5 критеріїв де були визначені місця сайтів, ми додали місце, яке зайняв сайт у підсумках «Другого етапу». В результаті були складені всі місця кожного сайту окремо. Після чого ми отримали універсальний рейтинг всіх сайтів. Увага: стовпець «Фінал» – чим менше число, тим краще. Вставка ілюстрація! РезультатиОтже, найкращим у нашому рейтингу районних інтернет-ЗМІ Рівненської області, став сайтhttp://34400.net/ - «Кузнецовськ – новини без цензури». А ось, як виглядають кращі 5 інтернет-ЗМІ Рівненщини:1. Кузнецовськ – новини без цензури 2. «Здолбунів City» – вісник громадської організації «Зеон» 3. Портал міста Кузнецовськ «4bloka» 4. Інформаційний портал Радивилова 5. «Арт медіа Полісся» – районна газета «Володимирецький вісник» Примітка Наші критерії за якими оцінювалися сайти не претендують на еталон, ми намагалися врахувати найбільш пов’язані з тематикою “ЗМІ”. 1. Відвідуваність сайтів збиралася з відкритих лічильників. На сайтах без лічильників, брався показник Alexa Rank, з розрахунку 2700000 = 1000 відвідувачів/щодня (5400000 = 500). 2. При однакової кількості показників, всім сайтам призначалося однакове місце (коментарі, посилання, разом бали). 3. Сайти, на яких була відсутня система коментування, при підрахунку зайняли останнє 11 місце. 4. При підрахунку кількості посилань з авторитетних інтернет-ЗМІ, враховувалися найвпливовіші сайти Рівненщини і загальноукраїнські. Серед них: ОГО, Рівне1, 4 Влада, Все, Take Info, Чарівне Рівне, Рівне Вечірнє, Кореспондент, Сегодня, Обозреватель, Главред, Gazeta.ua, Zahid.net і т. п. 5. Зворотні посилання на сайти збиралися сервісом Ahrefs. 6. Вік для сайтів на безкоштовному хостингу (Ucoz), визначався по даті першої статті. 7. Контактні дані шукалися не тільки на сторінці, але і на інших сторінках (Про сайт, Реклама і т. п.) Сайти місцевих органів влади в силу того, що вони повинні бути згідно українських Законів і їх є кому робити та наповнювати інформацією можуть бути потенційно сильним джерелом новин місцевої спільноти. Чи так це є ми вирішили з’ясувати, провівши огляд та аналіз сайтів місцевої влади районів і міст обласного значення Рівненської області. Оцінюємо лише наявність та якість новин про життя громади і чи можуть слугувати ці сайти джерелом інформації про щоденні (регулярні) події в громаді. При тому ми усвідомлюємо що такі вимоги ніде не прописані і наявність таких новин чи ні – це власна ініціатива адміністрацій сайтів.
Отже, як бачимо сайти влади-слабкі помічники в отриманні інформації про події міста, району. Всі вони, за рідкісним виключенням, орієнтовані лише на висвітлення власної діяльності. Головною відмінністю також є той факт, що описуються в основному події, анонси, а не наслідки і результати цих дій посадовців. Матеріал надано порталом "Четверта влада". Оригінал знаходиться за адресою http://4vlada.com/rivne/36562 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |